Kérdezek, mit felelsz?

 

“Az iskolarendszer alapvető problémája világszerte, hogy nem a gyermekek kreativitását fejleszti, hanem haszontalan ismeretekkel tömi a fejüket. A természettudományokat irodalomként oktatják, az irodalmat pedig tudományként. Felnőtt korunkban is fújjuk Ady szerelmeinek nevét, a pákozdi csata pontos idejét, és hogy hány tonna egy elefánt, de fogalmunk sincs arról, hogyan működik az állam, vagy hogyan tudnánk eldönteni, vajon svájci frank vagy forint alapú hitelt érdemes felvenni, és egyáltalán miként tudunk érvényesülni az életben. Csupán iskolai emlékeink vannak arról, ki az az Antigoné és mi a pitagorasz tétel, de a legtöbben felnőttként SOHA nem találkozunk ezekkel. Antigoné az általános műveltség része, a matematika pedig gondolkodni tanít – mondják sokan. Mindeközben nem vagyunk képben olyan fontos gyakorlati kérdésekkel, ami eligazítana bennünket életünk mindennapjaiban, nem értjük a körülöttünk zajló természeti és társadalmi folyamatok LÉNYEGÉT, a művészeteket pedig nem élvezzük, jó esetben is csak sznobként dicsekszünk ismereteinkkel. Gyermekként és felnőttként is sebezhetőek vagyunk a manipulációkkal szemben, nem tudjuk, hogyan védekezzünk az ellen, hogy mások határozzák meg a saját nézeteinket. A gyermekeink túlterheltek, át kellene gondolnunk, mit, hogyan és mennyit oktatunk nekik.”

 

“Ön helyesnek tartaná, ha az iskolarendszer minden szintjén jóval nagyobb hangsúlyt kapna a gondolkodásra való nevelés és csökkentenék az úgymond műveltséggel kapcsolatos ismeretek mennyiségét?”

 

3 hozzászólás

  1. Szónok 2017-01-27
  2. Boldogkői Zsolt 2017-01-26
  3. Boldogkői Zsolt 2017-01-26

Leave a Reply

Az oldalon működik a Google Analytics

Kérlek, jelezd, ha elfogadod, hogy a Google Analytics anonim adatokat őriz meg a látogatásodról. Ezt el is utasíthatod: az esetben a látogatásodról semmilyen adat nem kerül a Google Analytics-hez